פרסום ראשון: התוכנית המלאה למניעת פיגועים בבתי כנסת

ארי וידר No Comments on פרסום ראשון: התוכנית המלאה למניעת פיגועים בבתי כנסת
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרויקט אבטחת בתי הכנסת יוצא לדרך. בעקבות הפיגוע המזעזע בבית הכנסת בהר נוף נרתמו מספר עסקנים מחו"ל למיזם ייחודי לאבטחת בתי הכנסת בישראל, על מנת למנוע את המפגעים הביטחונים מהם סובלים בתי הכנסת.

"מאז הפיגוע הנורא בבית הכנסת בהר נוף גילינו בצורה מוחשית שבתי הכנסת, על אף שהם מקומות הומי אדם, לא זוכים לשום מענה אבטחתי" אומר לאתר 'קול חי' בשיחה מיוחדת מלונדון אבי איפרגן.

איפרגן הוא אחד מראשי המיזם אשר עתיד לספק אבטחה מהותית לאלפי בתי כנסת.

"במקומות שבהם יש מאבטחים חמושים, הם יכולים להשתלט על המחבלים". הוא אומר.

על פי התוכנית, שמצויה בשלביה הסופיים, יזכו בתי הכנסת בישראל ממעטפת אבטחתית הכוללת אמצעים טכנולוגיים שמחוברים און ליין למוקד אבטחה מקצועי, בשילוב עם מאבטח פיזי.

IMG-20150115-WA0003

המאבטח יהיה אחד ממתפללי בית הכנסת שיוכשר לתפקידו באמצעות חברת אבטחה ויאובזר בכלי נשק על מנת לשמש כמאבטח בהתנדבות בבית הכנסת.

כבר בימים אלו הוכשרו מספר חרדים שישמשו מעין קציני בטחון ויפקחו על עבודת המאבטחים המתנדבים שכבר גובשו ויעברו בקרוב מטווחי ירי כאשר לאחר מכן יזכו לתעודת מאבטח רשמית.

מי שמנהל את המיזם בישראל הוא אשר אוחנה שהיה בעבר שר הדתות מטעם ש"ס שכבר נפגש עם גורמי בטחון רלוונטיים בישראל וקיבל את ברכתם לנושא.

מלבד זאת זוכה המיזם להמלצות חמות מצד רבנים חשובים ובהם הראשל"צ הגר"י יוסף.

"בתי הכנסת לא ידרשו לשלם כלום על מעטפת האבטחה והם יזכו לאבטחה ברמה גבוהה הן מבחינה טכנולוגית והן ברמה הפיזית. מלבד האבטחה מפני אירועים ביטחונים הדבר גם יסייע לבתי הכנסת להתגונן מפני גניבות וכדומה" אומר אבי איפרגן.

ומאין המימון? כבר עתה נתרמו בידי נגידי הקהילה היהודית באנגליה למעלה מרבע מיליון שקל למשימה, והיזמים בטוחים כי יצליחו לגייס את הסכומים הנדרשים על מנת לספק את ההגנה הביטחונית לרוב בתי הכנסת בישראל.

בשבועות הקרובים יחל הפיילוט בכ-25 בתי כנסת בירושלים ובעתיד הקרוב הוא צפוי להתרחב לבתי כנסת נוספים.



0 תגובות